2013/11/19

Nu är jag tillbaka igen, efter x antal månader!
Bloggsuget och skrivandet börjar komma tillbaka, antar att jag inte riktigt orkade med det under sommaren och i början av gymnasiumet. Men nu har allting lugnat ner sig och gått tillbaka som vanligt, så då tänkte jag att jag kör igång igen!
 
Vad har då hänt under de senaste 6 månaderna? Jo inte mycket hörni, haha skämt åsido. Väldigt mycket har hänt bara att jag inte riktigt vet hur jag ska uttrycka det här på bloggen. Jag började gymnasiumet i augusti, Täby Enskilda Gymnasium med inriktning Estetisk Media. Jag trivs som fisken i vattnet verkligen, grymt mysig klass och skola. Vi har även otroliga möjligheter inom media. Vi har en bio där vi har Film&TV-produktionslektionerna i, där vi för övrigt håller på med en reklamfilm just nu. Vi har en fotostudio, grymma kameror och filmkameror vi även kan hyra hem under en helg till exempel, även studion får vi hyra om vi vill. Vi har ämnen där vi lär oss om photoshop, AVID, illustrator etc. Nej jag ångrar inte en sekund att jag valde den här linjen, så grymt kul verkligen. Kan även tillägga att vi fick en varsin MacBook Air med alla redigeringsprogram installerade när vi började här, lycka! Så funderar ni på gymnasie? Kolla på TEG, ni kommer inte ångra er!
 
Vad som gäller mig själv har det dock inte hänt ett smack haha. Allting rullar på kan man väl säga. Har precis blivit frisk från att ha varit sjuk i nästan 2 månader. Jag hade körtelfeber vilket inte var det roligaste jag varit med om. Låg helt däckad i sängen under några dagar och missade nästan 2 veckor av skolan. Nej usch inget jag vill vara med om igen tack. Har börjat träna igen nu också efter min dumma sjukdom så nu är allt som vanligt. Kan väl nämna min pojkvän som ni nog inte läst något om tidigare i bloggen, slutade blogga innan vi blev tillsammans, men vi har i alla fall varit tillsammans i lite mer än 4 månader nu. Ni lär ju få höra mer om honom senare också.
 
Sen lite om Larre då! Min och Laurus tävlingssäsong gick som en dans fram till i mitten av sommaren ungefär. Vi åkte på en dubbelhelg till Eskilstuna och efter den helgen har allting gått käpprakt åt helvete så att säga. Vi avslutade våran tävlingssäsong med två diskningar, och jag kände just då att jag bara ville ge upp allt och lägga av med travet. Men nu har jag tänkt på saken och han ska få en ordentlig vila nu under vintern med endast ridning nåndag och kanske lugn körning/longering. Runt jul så ska vi börja hårdträna så han är i toppform till nästa säsong. Har lite grejer jag vill testa på honom också, se om han går bättre då eller om han fortfarande inte vill springa lika snabbt på tävling som träning. Grejen är att jag vet att han kan så himla väl, och han visade det sista tävlingsdagen efter jag blivid diskad (!!!) Blev så himla arg och ledsen och då sprang skithästen, fort som fan.. Surt menmen. 
Annars så har ridningen bara gått framåt med honom, han har utvecklats något otroligt under sommaren, tanken var att rida för tränare nu i höst men vi får se lite om det blir i vår kanske. Men potential har han, något sjukt mycket.
 
En lite halvkort sammanfattning om de senaste månaderna, sitter på engelskalektion just så måste nog koncentrera mig lite. Efter skolan ska jag in till stan och möta en kompis och efter det blir det en stund på gymmet. Ha en bra dag, och välkomna tillbaka! :* Puss & Kram ♡
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0