värsta dagen

Värsta dagen i mitt liv, det som hände va hemskt verkligen .. men både jag och Laurus mår hyfsat bra just nu.

Vi lastade hemma, och det gick skitbra. Han krånglade ingenting. Sen kom vi fram till Solvalla och vi parkerade och sånt. Jag gick in och knäppte fast grimskaftet och mamma skulle ta ner baklemmen på transporten. Precis när hon fäller ner den börjar Laurus kasta sig bakåt och på något sätt kommer han under bakbommen på släpet med rumpan. Han fortsatte och försökte backa men när bommen låg ungefär strax efter hans manke, alltså mitt på ryggraden, så fastnar han. Han fastnade alltså under bakbommen som är ungefär 90-100 cm hög? Han satt verkligen fast. Jag fick panik och typ släppte allt och jag hamna typ i chock, det kom massa folk springande för bommen gick inte upp .. den satt verkligen fast. Laurus rygg var ungefär böjt som ett U, han satt fast så i säkert 5-10 minuter. Det var massa folk som försökte få upp bommen men med allt tryck som kom från Laurus så gjorde det att den satt fast.. Jag bara satt där och kunde verkligen inte röra mig, tänk er känslan som kom att min ponny sitter fast, får vi inte loss han nu knäcks hans ryggrad. Tillslut fick dom bort bommen genom att typ förstöra mellanväggen, och Laurus typ ramla ut. Vi trodde att vi skulle vara tvugna att avliva han, så allvarlig va det. Han hade så ont i ryggen att så fort man nudda den typ sjönk han ihop. Fyfan vad hemskt det va. Jag höll nästan på att förlora min ponny, min andra halva, min bebis.
När jag gått med han ett tag så blev det som om han mådde mycket bättre, men vetrinären sa att han kommer ha ont i ryggen i flera dagar nu. Så han ska vila i ca 1-2 veckor och bara longeras.
Han mättes iaf till 128,1 cm.
Sen lastade vi han igen, och åkte hem. Vi vågade inte lasta ut han bakåt så vi tog framluckan ist.
Tack alla underbara människor som hjälpte till idag. Ni är guldvärda. Utan er hade förmodligen inte min ponny funnits längre.
Det va hemskt, den värsta dagen i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Elin.

gud va hemskt! shit! jag skulle dö. Pussa honom från mig o säg att han ska krya på sig!

2012-03-13 @ 21:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0