please don't leave me, i love you

heejheej :d

förlåt för dåålig bloggning men så är det, tror ni överlevde iaf va? :)
iaf, ida sov här inatt. kollade på filmen 17 teen again sjuuuuukt bra film och Zac Efron e ju så galet snygg :oo!! vi gick upp halv 7 imorsen.. roligt värre! men sen åkte vi och hämta lovisa och sen upp t stallet och fixade laurus. lastade han och det gick asbra. sen så åkte vi in till valla och lasta ur han, ställde han i e box och plocka in alla saker. sen så hämtade jag, elin och lovisa hans nummerbricka och betalde boxavgiften. jag värmde han 1 bakvarv och 2 rätvarv och han höll på och dumma sej och tvärade och typ va rädd för allt.. vi satte på halvstängt sen för att han inte skulle hålla på i loppet.. men sen iaf så duscha vi av han och efter typ 1 timme vare bara och sela på igen för loppet gick om ca 30 minuter. jag körde ut till veterinärvolten och sen så fick jag defilera. va ju ensam i kvalet men det gick bra. i volten gick det jättebra. han fick en ganska bra start utan galopp. sen så efter ca 1 varv så var det någon som kört med en golfbil över banan och laurus vart skiträdd för spåren så han tvärstanna och typ hoppa ner i banan och gick som cavaletti över spåren.. han fick tiden 3.11,08 hade han inte hoppat ner i banan hade han lätt klarat 2.55 och då hade han varit godkänd -.- sen så va jag, lovisa och elin med i prisutdelningen resten av dan och så fotade vi massa hästar :):)
vi åkte hem runt kvart över 4 och så plocka vi ut alla saker osvosv. sen så skulle jag ta upp en av kattungarna (osten som jag döpt henne till) och då skriker hon jättemycket asså inte ett gulligt utan lixom ett av rädsla. så jag satte ner henne på marken och skulle kolla om hon halta och hon stödde inte på vänster bakben satt vi gick in i sadelkammaren och skulle kolla och preci när jag håller upp henne ser lovisa världens köttsår. det såg typ ut som om nån gjort ett jättefint snitt med en kniv nästan i jumsken, nästan i form av ett hjärta.. så vi ropa på mamma och hon sa att det kanske behövde sys så vi gick upp t tore. han sa att vi skulle låsa in henne och skinkan (hennes syster) i sadelkammaren och så skulle han kolla hur det såg ut imorrn. så vi fixade med vatten,mat och kattlåda. lovisa ringde lisa för hon håller ju på jättemycke me katter och hon sa att vi skulle försöka klippa fbort så mkt hår som det gick och kanske tvätta rent lite. så lovisa satte på sej handskar och tvätta rent en sax och så körde vi lite operation-osten hahah men det vart faktiskt bra. vi fick bort allt hår och tvättade rent. jag och lovisa ska åka upp imorrn vid halv 11 och tvätta igen och sen så kolla när tore kör contra och ta höstbilder på smaiky och laurus. sen så vid 2-3 ska jag rida contra och lovisa smaiky. mamma ska åka och kolla på sadel imorrn oxå :) men nu tror jag ni inte orkar läsa mer så nu kommer maaaaaaassa bilder!!








 helsyskon med rama jag brukar köra :D










mina bilder från idag, lovisas kommer om en stund :) <3


Kommentarer
Postat av: natta

hej jag såg att du hade en bild på min ponny från solvalla, Abdulla. (rosa brösta) Han vann montéloppet kat B så jag undrar om du har några bilder på honom från de eller om du vet nån annan som kan tänkas ha? :)

2011-11-05 @ 16:02:59
URL: http://nathalieling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0