''önske-inlägg''

Mina medryttarhästar och mina favorithästar på ridskolan - 

Juniett:

Jag började köra henne 2009 tror jag. Efter någon månad började jag även rida henne. Hon flyttade till grana och jag fortsatte och vara medryttare på henne. Både hon och jag utvecklades riktigt mycket! Sen tog Laurus mer tid så jag red henne bara nån gång ibland och nu ingenting alls. Vilket är synd eftersom jag saknar henne, lilla junisen!
Lill Snyggen:

Mia, hans ägare frågade om jag ville prova å rida han. Så åkte upp och provade, blev helt såld! Så sjukt underbar va han. Red han bara några gånger.. sedan blev han såld. Åkte även av han 6 gånger hehe.. men han va verkligen en av dom bästa hästarna jag ridit, helt klart! Riktigt duktig ponnytravare är han oxå, en av Sveriges snabbaste!
Robin:

En kompis till oss tipsade mig om att det fanns en häst i deras stall som behövde medryttare. En vecka senare provred jag honom. Riktigt fin när man hittat dom ''rätta knapparna''. Red honom under några månader, och vi utvecklades verkligen tillsammans. Sista gången jag red honom, gick han så sjukt bra. Vårat bästa ridpass verkligen! Han kunde bli springig i galoppen, men inte den dagen. Saknar honom verkligen.
Joysan:

Hon var inte direkt min medryttarhäst.. Tjejen som ägde stallet där Laurus stog förut ägde Joysan. När Erika inte var hemma eller ville ha sällskap när hon red sin unghäst red jag Joysan. Hon va lite för stor för mig men haha ja, det gick bra ändå! Riktigt fin kunde hon bli.
Contra:

Contra, som jag skrivit om några gånger här kanske, är Tores häst. Han som äger stallet där Laurus står nu. Contra är en travare, fast hon håller på och ridas in. Henne har jag ridit nu under sommaren, hösten och vintern 2011. Det har blivit en paus nu under årskiftet för hon har varit lite skadad och jag har inte riktigt haft tid. Men nu när det blir lite varmare ska jag försöka rida henne lite! :) helt underbar i psyket är hon, lättlärd fast ände envis hihi söthesten!
Miami Wice 'Mimmi':

Mimmi är en ridskoleponny jag red väldigt mycket. Hon va en av mina favvoponnysar. ''Tävlade'' henne i 2 'blåbärshoppningar' och en seriehoppning. Hon va halt ganska mycket så fick aldrig tävla mina andre serie med henne.. Har även varit och kollat på hennes föl, dom är sjukt lika henne verkligen. Åhh vad jag saknar dej mitt hjärta mimmi♥

3 gången jag rider henne, haha gud va pinsamt..
Robin Hood:

Min lilla Robin, första gången jag red honom var på en blåbärshoppning. Va skitnervös verkligen haha. Efter det red jag honom grymt mycket. Vart så fast vid honom att jag tillochmed försökte övertala mamma och köpa honom. Min sista lektion jag red på VäRK va på Robin. Hoppning - barbacka. En lektion jag alltid kommer minnas.
blåbärshoppningen, första gången jag red han!
Bellamy:

Jag red Bella när hon stog på Harby, sen flyttade hon till sättra och det gjorde även jag lite senare. Har ridit henne mycket under den tiden jag red på sättra. Hon är verkligen en klippa, man kan verkligen lita på henne. Hoppar allt verkligen, och man får jobba henne lite i dressyren men med rätt ryttare går hon sjukt fint.
LojstaLaurus:

Min absoluta favoritponny hihi. Första gången jag satt på hans rygg var 15 maj 2011. Vi har verkligen haft både mot och framgångar, men dom gångerna när allt bara går perfekt då glömmer man bort allt slit. Hur många gånger jag än säger att jag hatar dej osv, det är bara ord. Dom betyder ingenting. För du betyder allt min underbara ponny. Tänkt att det är jag som ridit in dig, utan någons hjälp. Vilken känsla att veta att just jag har ridit in dig, och gjort dig till den fina ponnyn du är idag. Gud vilken känsla..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0