your the one for me, your the one i love.

hejhej!
Oherre vilken dag .. både bra och dålig faktiskt. Så det blir ett låååångt sista inlägg nu!
Sjuukt segt å gå upp i morse .. men vi hämta upp lovisa vid 8.15 ungefär sen åkte vi till stallet. Kopplade på släpet och sen fixade jag å Lovisa allt med Laurus sen lastade vi han kanske vid 9-9.15. Sen kom vi in till Solvalla och lasta ur han och bar in alla saker. Jag och Lovisa gick upp och hämtade nummerbrickan och betalade boxavgiften medans mamma fixade lite. Sen gjorde vi i ordning honom och så skulle jag värma. Hahahah värmde han 7 varv .. alltså 7 km och dom 3 första varven va han heeelt hemsk .. typ kastade sig för allt och höll på. Sen började han väl slappna av men den där hästen har ju hur mycket energi som helst, asså han hade kunnat gå 7 varv till ahahha. Efter jag värmt klart så tog vi in han och svampa av han. Sen fick han stå i boxen ett tag eftersom kvalet inte låg förän efter lopp 5. Vid ungefär lopp 3 började vi sela osv, sen körde jag ut i veterinärvolten. Defileringen gick bra, likaså provstarten och voltningen. Sen när starten gick går skithästen upp i galopp .. ÅH JAG ORKAR INTE .. så tappade ganska mycket i starten. Sen va han spänd som en jävla fiolsträng i 1 varv, så fort jag drev eller la på spöt gick han upp i galopp. När det va ca ½ varv kvar blev han lugn så dåå kunde jag börja driva -.- Tiden blev iaf 2.57,3 .. 2,3 JÄVLA SEKUNDER FÖR LÅNGSAMT åååååh jag orkar inte. Vi duschade iaf av han och gick en liten promenad innan han fick stå i boxen. Sen kollade vi klart på dom andra loppen och sen lastade vi in allt i transporten och åkte hem. Vi kom väl hem runt ca 5-halv 6 så vi fixade Laurus och sen fick han gå in i sin box. Så hjälpte vi mamma och bära in alla saker, och tog hand om Osten. Lovisa och jag gick en photoshoot-promenad med Smaikyt oxå hihi jag agera fotograf såklart ;) Sen röjde vi lite på slingan och sen åkte vi hem. Kom väl hem runt 8 och då duschade jag och tog bussen till pappa :) Så nu sitter jag här med Kakan bredvid mig. Ska gå ner och ta lite chips hihih så nu får ni massa bilder! Då va det här sista inlägget .. men börjar blogga igen om ett tag :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0