du sa att jag va en idiot, men vafan vad äru själv nu?

shuuue!

gick upp typ 05.45 imorse.. kom t stallet vid 06.30 så lasta vi å allt. ponnyn lastar nästan sej själv nu :')
sen åkte vi ju t sundbyholm. somna i bilen va så himla trött hah :$ sen så lasta vi ur han och så fick vi typ sela direkt. så värmde mamma han typ 2 varv och jag han 1. sen så vare bara in m han å duscha av han och på med alla grejer igen. hade spår 1 så ledde defileringen och min volt. han va super duktig! sen i loppet så låg han först sist sen gick jag om en häst.. kmr inte ihåg vad den heter.. men han travade iaf hela tiden och inte en ända galopp. men han klarade inte kvaltiden.. vet ju att han kan gå kvaltempot lätt om han vill men idag va inte hans dag.. så vi anmäler han till valla om en månad ist.
sen kom lotta med rama. selade på henne och värmde mellan lopp 4-5 sen fick hon gå in och dricka och sen så va det ut igen i lopp 7. hade spår två och ledde min volt. fick en bra start och hon hängde med snabbhästarna ett bra tag och låg till och med i täten :) sen så hoppa hon i kurvan så kom efter lite men kom iaf på en 6e plats, precis utanför placering så e ändå nöjd! fick tiden 2.08,4 och hennes rekord är 2.02! sen i lopp 10 så ledde jag defileringen igen, kom lite efter i starten och fick galopp på långsidan så kom efter men det va snabbloppshästar så trodde inte heller att hon skulle få placering. kom sist och fick tiden 2.08,0.
är jättenöjd med dagen! laurus stog jättesnällt hela vägen hem, sov typ halva vägen men e ändå astrött..
så nu ska jag typ stänga av datan och kolla på tv. sover hos mamma ikv så behver inte gå upp jättetidigt imorn.

 jag å rama :d fina hästen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0